Batalia o bezpieczne przejścia dla pieszych w Polsce – musi się rozpocząć już teraz – w kampaniach wyborczych – krajowej i europejskiej.

Informacja przekazana przeze mnie jako artykuł pilotażowy na Facebocku

Drogowa “zebra” to azyl dla pieszych – nie dla Ciebie kierowco.
15 marca 2019.
Ten wpis to był wstęp do mojego tematycznego wpisu o pieszych na Polskich drogach w obszarach oznakowanych przejść dla pieszych .
Artykuł – pilot opublikowałem ponieważ już za kilka dni przedstawie chronologię i fakty wielkiej batalii (mojej też) o poprawę bezpieczeństwa pieszych na oznakowanych przejściach bowiem piesi są mocno zagrożeni o wiele bardziej niż piesi z europejskich krajów z wspólnoty do której należymy. Przedstawię batalię negatywną w wykonaniu Parlamnetu Polskiego (obu Izb) który w 2011 roku zainicjował inicjatywę ustawodawczą w tej sprawie by na ostatnich posiedzeniach obu Izb odrzucić projekt który najpierw został wprowadzony do legislacji przez koalicje rządzącą w tym czasie, by następnie zmienić ten projekt w takim stopniu że pierwsza i ostatnia wersja były do siebie niepodobne, a na końcu ta sama koalicja bardzo skromną ilością głosów odrzuciła ten projekt.


Szczegóły już wkrótce a także konieczność kolejnej inicjatywy w tej sprawie przez nowy parlament także europejski) .Rzecznik Praw Obywatelskich właśnie przypomniał sobie o tej inicjatywie z przed czterech lat i zaapelował o inicjatywę w tym zakresie – ale pytam dlaczego dopiero teraz. Próba odpowiedzi w artykule , tam też plany wielkiej kampanii do parlamentarzystów kadencji 2019 – 2023 o powrót do projektu z 2011 . Sxukajmy sojuszników szczególnie w grupie środków przekazu, tak jak podejmowałem w ubiegłych latach skuteczna kampanię na rzecz jazdy na światłach w ciągu dnia – skutecznej (wtedy dzięki mojej inicjatywie i zrozumienia kilku wpływowych parlamentarzystów by wymienić najbardziej aktywnego w sprawie świateł jak Senator Kazimierz Kleina wybrany na kolejną kadencję 2019 – 2023
Po przedstawieniu sprawy w całości będę prosił wszystkich o poparcie i wsparcie choć zdaję sobie sprawę że przeciwników nie brakuje a w Polsce niestety silniejszy na drodze ma niezmienna przewagę nad pieszymi. Trzeba to zmienić . Już teraz rozpocząć i realizować także w kampaniach wyborczych do parlamentu europejskiego a następnie krajowego.

Facebook
Facebook