10 minut obserwacji skrzyżowania Szczecińska – Małcużyńskiego po wdrożeniu zakazu skrętu w lewo. (znak zakazu B-21). Dwa tygodnie po moim pierwszym dość krytycznym wpisie.

Optymistycznie na początku mojej obserwacji tego obszaru. 26 lipca 2019 w moim wpisie (proszę zapoznać się na niniejszym blogu) wskazałem jak na zdjęciach nr 1 i 2 poniżej – jak wiele zrobiono by kierujący po pierwsze nie zostali poinformowani kilka dni wcześniej o zmianie organizacji ruchu a po drugie sposób tej organizacji poprzez znak pionowy F-10 (kierunki na pasach ruchu ) nie pokazali kierującym bo ukryli ten znak w gęstwinie liści drzew a ponadto ustawili ten znak niezgodnie z przepisami bowiem winien być stawiony do 50 metrów od oznakowania poziomego na jezdni\

Jednak w tym przypadku dokonano dość szybko usunięcia tych nieprawidłowości jak na zdjęciach 1 A i 2A i 3 A

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-106.png
Zdjęcie nr 1 z 26.07.2019 roku
Ukryta w koronie drzew tablica o zmianie organizacji (winna być wyraźnie i wiele dni przed faktem zmiany organizacji ruchu)
Zdjęcie nr 1 A z dnia 6.08.2019
Tablica o zmianie organizacji ruchu widoczna dla kierujących jednak powinna informować wiele dni przed terminem zmiany tej organizacji
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-107.png
Zdjęcie nr 2 z 26.07.2019 roku .
Znak pionowy F-10 – Kierunki na pasach ruchu ukryta w koronie drzewa w odległości większej od znaku poziomego (winno być do 50 metrów)
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-108.png
zdjęcie nr 3 z dnia 26.07.2019
W taki sposób zgodny z prawem sugerowałem ustawienie znaku F-10
Zdjęcie nr 3 A
Zgodnie z moja sugestia znak pionowy F-10 zamontowano w tym samym miejscu i w zgodnej z norma odległością

Propozycja na zdjęciu 4 moim zdaniem znacznie ograniczy a może wyeliminuje przypadki naruszania zakazu B-21 o ile nie przekonam do wdrożenia sygnalizacji według S-3

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-104-1024x455.png
Zdjęcie nr 4 z 26.07.2019 roku

Niestety nie przeanalizowano chyba najważniejszej mojej propozycji i sugestii według zdjęcia nr 4 powyżej.

Jeżeli jednak z jakiegoś powodu Prezydent Miasta nie uznaje za konieczne wdrożenie programu sygnalizacji świetlnej z sygnałem kierunkowym S-3 (jak na Paderewskiego – Poznańska) to przynajmniej sugeruje zastosowanie dodatkowego oznakowania pionowego jak wyżej na zdjęciu nr 4 co moim zdaniem zdecydowanie zmniejszy przypadki łamania zakazu skrętu w lewo.

Pozostawienie oznakowania tak jak funkcjonuje na dzień dzisiejszy z pewnością nigdy nie wyeliminuje przypadków naruszania zakazu według B-21 z powodu arogancji wielu kierujących ale także z faktu braku wiedzy wielu kierujących którzy po przejechaniu znaków B-21 (nawet powtórzonych po lewej stronie) podświadomie wierzą ze sygnalizacja świetlna ma priorytet przed znakami pionowymi a wyświetlany sygnał zielony po przejechaniu znaków B-21 jest absolutnie priorytetowym umożliwiającym wjazd na sygnalizatorze zielonym ogólnym we wszystkich kierunkach. Taki przepis istotnie funkcjonował przed kilkunastoma laty jednak został zmodyfikowany w taki sposób że sygnalizacja świetlna istotnie jest nadrzedna w hierarchii w stosunku do znaków pionowych z wyjątkiem w zakresie pierwszeństwa przejazdu

W radiu Gdańsk w dniu 6.08.2019 r prowadzac rozmowę z redaktorem dowiedziałem się że miasto Słupsk posiada Miejskiego Inżyniera Ruchu. Mogę zrozumieć że na wcześniejsze nieprawidłowości prawne w organizacji ruchu drogowego i oznakowaniu może nie mieć czasu lub takie posiada wytyczne . Jednak zrozumieć nie można sytuacji braku kontroli nad nowymi organizacjami ruchu i oznakowaniem ważnym z punktu widzenia BRD w konsekwencji czego znaki drogowe ustawione zostały w tym konkretnym przypadku w sposób niewidoczny dla kierujących pojazdami ale przede wszystkim niezgodnie z prawem . Proponuję jednak zajrzeć Miejskiemu Inżynierowi Ruchu od czasu do czasu zajrzeć na mojego bloga i poszukać więcej takich przypadków . Na pewno znaków zasłoniętych przez zieleń znajdzie tam kilka tak jak brakujących znaków pionowych i poziomych czy też oznakowania nieprawidłowego. Jeżeli uważa że moje uwagi sa błędne – zawsze jestem w stanie podyskutować a nawet się przyznać do błędu jeżeli zostanę o tym przekonany ponieważ w tym gąszczu problemów prawa drogowego każdemu zdarzyć się może błąd lub nieprawidłowa interpretacja.

Obserwacja pojazdów łamiących zakaz skrętu w lewo B-21 przy klaksonach rozpędzonych i ostro hamujących pojazdów jadących lewym pasem na wprost przez skrzyżowanie – niestety budzi grozę.

Przykłady naruszeń prawa w czasie mojej krótkiej obserwacji przedstawiam poniżej w dniu 6.08.2019 pomiędzy godzi 12:30 a 12:45

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-28.png

Poniżej wyodrębniłem jednio wyjątkowe zachowanie się kierującego który jadac od kierunku Sławna także wjechał w lewo w ulicę Małcużyńskiego – w sposób niezwykły i pewnie jest przekonany że nie popełnił wykroczenia.

Przedstawiam 3 fazy tego karkołomnego manewru skrętu w lewo

Takim torem jak oznaczony biała linia na zdjęciu poniższym pojechał sobie kierujący pojazdem i jest z pewnością przekonany że przechytrzył wszystkich. Moim zdaniem policja w stosunku do niego doszukała by się (gdyby chciała) nawet kilka naruszeń prawa.

Możliwość komentowania 10 minut obserwacji skrzyżowania Szczecińska – Małcużyńskiego po wdrożeniu zakazu skrętu w lewo. (znak zakazu B-21). Dwa tygodnie po moim pierwszym dość krytycznym wpisie. została wyłączona
Facebook
Facebook