Wlot z ul. Kilińskiego na ul. Kaszubską – bardzo potrzebny ale prawie nie do pokonania.

Propozycje korekt na wlotach skrzyżowania Kilińskiego -Kaszubska istotnie poprawiających płynność i bezpieczeństwo ruchu na tym skrzyżowaniu

Widoczne na poniższych zdjęciach propozycje korekt na wlocie ulicy Kilińskiego na Kaszubska i poszerzenie o szerokość i tak wykorzystywaną przez kierowców w sposób niebezpieczny dla pieszych idących tym chodnikiem poprzez omijanie pojazdów oczekujących na możliwść skrętu w lewo w ulicę Kilińskiego lub wyprzedzanie pojazdów dojeżdżających do tego skrzyżowania i sygnalizujących skręt w ulicę Kilińskiego. Pas do skrętu w lewo jest niewystarczająco szeroki i niewystarczająca długi do wykonania tych manewrów i dlatego czynią to wykorzystując część chodnika i zagrażając bezpieczeństwu pieszych po tym chodniku idących

Możliwości korekt dla poprawienia płynności ruchu i bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu ukicy Kilińskiego z ulica Kaszubską (Poniższe 2 zdjęcia)

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-45.png

Niewielkie korekty w zakresie inżynierii ruchu na tym skrzyżowaniu mogą bardzo istotnie upłynnić ruch. Publicznej komunikacji pasażerskiej – także!

Ruch w Słupsku w wielu miejscach gęstnieje a wloty podporządkowane na niektórych skrzyżowaniach niemożliwe do pokonania. Jednym z takich bardzo dokuczliwych przykładów jest wlot z ulicy Kilińskiego na ulicę Kaszubską. Jestem przekonany że nie ma kierującego który by nie narzekał na bardzo długie oczekiwanie na możliwość wjazdu z tej ulicy podporządkowanej na ul. Kaszubską.

Kierujący rozumieją trudną sytuację finansową i bardzo wiele potrzeb inwestycyjnych samorządu w tym szczególnie inwestycji z zakresu komunikacji i transportu – słusznie uznanych za nerw rozwoju gospodarczego.

Tym bardziej moim zdaniem należy realizować korekty węzłów komunikacyjno drogowych wymagających niewielkich nakładów finasowych ale zdecydowanie poprawiających płynność i bezpieczeństwo ruchu.

Okiem kamery samochodowej analizujemy bieżącą sytuację na tym skrzyżowaniu. Ulica Kilińskiego i jej wlot na ulicę Kaszubską (dalej w kierunku Główczyc i w kierunku do ulicy Gdańskiej) jest dobrą alternatywą dla zdecydowanie bardziej niekorzystnych wlotów na ulicę Kaszubską z kierunków centralnych miasta jak z ulicy Armii krajowej poprzez plastikowe rondo czy też ulicą coraz bardziej zatłoczoną ulicą Kościuszki.

Długi czas oczekiwania na wjazd na ulicę Kaszubską zniechęca kierujących do jazdy ulicą Kilińskiego w ogóle a jeżeli już zostaną tam zapędzeni to albo czekają na możliwość skrętu w prawo do ronda plastikowego, a jeszcze bardziej niecierpliwi wjeżdżają w bramę dawnego browaru i jadą do ulicy Kościuszki obok Biedronki a następnie w prawo do ronda Madalińskiego Kaszubska i dalej na rondzie w prawo i w lewo. Pozornie wydawać by się mogło że wylot z placu Biedronki na Kościuszki jest bardzo trudny – i to prawda jednak uprzejmość kierujących jadących ul. Kościuszki do ronda powoduję że prawie zawsze pozwalają włączyć się do ruchu z placu Biedronki. Z Biedronki nie można jednak skręcać w lewo w ul Kościuszki tak więc wszyscy z spod Biedronki i hurtowni Macro jadą także na rondo powodując dodatkowy ścisk . (dwa poniższe zdjęcia)

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-37.png

Na siedmiu poniższych zdjęciach pokazano sposób kontynuowania jazdy na wprost od kierunku ronda plastikowego w kierunku Główczyc. Kilkadziesiat pojazdów omijało lub wyprzedzało pojazdy skręcające w lewo w ulicę Kilińskiego poprzez wykorzystanie co najmniej 1/3 szerokości chodnika na wysokości schodów prowadzących do bramy głównej cmentarza.Przykłady zaznaczono żołtą elipsą

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-36.png

W Słupsku jest wiele takich miejsc niebezpiecznych i i zez znacznie ograniczona płynnością ruchu gdzie poprzez niewielkie i niewielkie nakłady finansowe można tę sytuacje poprawić ,

Wierzę że Rada Miejska w Słupsku oraz Pani Prezydent Miasta pochylą się nad tym problemem i spwodują wykonanie przeglądu układu drogowego w tym kontekście i podejmą stosowne decyzje – choćby na początek te gdzie bardzo małymi nakładami można osiagnać znaczne korzyści w zakresie BRD i płynności ruchu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook
Facebook