411 ofiar śmiertelnych w 2018 roku – przez najechanie na drzewo.

Wielu kierujących poniosło śmierć po najechaniu na drzewo – przez upór ekologów i strach zarządców dróg przed wycinka drzew w pasach drogowych . Moim zdaniem drzewa nie powinny być zlokalizowane w pasach drogowych – wszystkich!

  • Światowy dzien pamięci ofiar wypadków drogowych (czytaj także wpis na moim blogu z dnia 17.11.2019 r) to okazja do deklaracji odpowiedzialnych za BRD instytucji i organizacji róznego rodzaju że trzeba coś zrobić, zmienić przepisy, podwyższyć kary. To jednak szybko mija i ……….. zostaje po staremu a ludzie giną na drogach i tragedie ludzkie z tego powodu sa niewyobrażalne.

Upór ekologów i paniczny strach zarządców dróg przed wycinka śmiercionośnych drzew na poboczach dróg. Zarzadcy dróg chcą sami administrować drzewami w pasach drogowych i tak powinno być.

W tym wpisie postaram sie zwrócić uwagę na jedną tylko (z wielu) przyczyn tragicznych (śmiertelnych) zdarzeń drogowych na przykładzie policyjnych statystyk roku 2018

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-42.png

Poniżej dane ze statystyk policyjnych za 2018 r. (strona internetowa KGP)

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-80-1024x471.png

WYPADKI ZE SKUTKIEM ŚMIERTELNYM
W 2018 roku wydarzyło się 2 638 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Wynika z tego, że w prawie co dwunastym wypadku zginął co najmniej jeden człowiek. W porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym zanotowano 2 623 wypadki ze skutkiem śmiertelnym, liczba zwiększyła się o 15 (+0,6%). W wypadkach zginęły 2 862 osoby,

Najczęściej występującym rodzajem wypadku śmiertelnego było zderzenie się pojazdów w ruchu

– wypadków takich było 1 134, co stanowiło 43,0% ogółu wypadków śmiertelnych. W zdarzeniach tych śmierć poniosło 1 269 osób (44,3% wszystkich zabitych). Wśród zderzeń najwięcej tragicznych wypadków to zderzenia boczne – 511 wypadków i 552 osoby zabite, oraz zderzenia czołowe – 425 wypadków i 510 osób zabitych.
Następnym rodzajem wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym było najechanie na pieszego. Takich zdarzeń było 777 (29,5%), w ich wyniku zginęły 792 osoby (27,7%).
Duży odsetek tragicznych wypadków to najechanie na drzewo – odnotowano 361 wypadków (13,7% ogółu), zginęło w nich 411 osób (14,4% ogółu zabitych

Najwięcej wypadków ze skutkiem śmiertelnym, bo 1 987 (75,3% ogółu wypadków ze skutkiem śmiertelnym) spowodowali kierujący pojazdami. Najczęstsze przyczyntych wypadków to:


• niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 686 wypadków,
778 zabitych;
• nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu – 305 wypadków, 322 zabite;
• nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu – 210 wypadków,
216 zabitych;
• nieprawidłowe wyprzedzanie – 182 wypadki, 202 zabite

wypadków,
778 zabitych;
• nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu – 305 wypadków, 322 zabite;
• nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu – 210 wypadków,
216 zabitych;
• nieprawidłowe wyprzedzanie – 182 wypadki, 202 zabite

Staystyki nie podają warunków w jakich doszło do najechania na drzewo. Powszechnie jednak wiadomo że dotyczy to głownie drzew rosnących na poboczach dróg lokalnych, powiatowych i wojewódzkich gdzie nawet w czasie ich modernizacji nie likwiduje się drzew rosnących niemal przy krawędziach jezdni, na wąskich drogach o szerokościach nie wystarczających do ustalonej na nich prędkości.(od 4 – 6 metrów obu kierunków jazdy). Na niektórych z nich krawędzie jezdni są bardzo obniżone w stosunku do poboczy co przy zjechaniu z takiej krawędzi może powodować utratę panowania nad pojazdem i najechanie na drzewo. Korzenie tych drzew z uwagi na bezpośrednie sąsiedztwo pni drzew do krawędzi jezdni – często rosną w kierunku jezdni podnosząc nawierzchnię jezdni jej nierówność zagrażającą kierującym pojazdami.

Ruch drogowy zawsze jest bardzo dynamiczny i nie zawsze okoliczności zdarzenia są wynikiem braku wymaganej prawem ostrożności lub szczególnej ostrożności kierujących. Dynamika polega na tym że przy określonej prędkosci pojazdów chwila nieuwagi, sekundowe odwrócenie uwagi – śliskoć na jezdni, itp. może spowodować zaistnienie tragiczneggo zdarzenia.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie obraz-1.png

3 komentarze

  • grolyrto lemcs

    Hey very nice web site!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds also…I’m happy to find so many useful info here in the post, we need work out more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  • zigzagkr

    ZigZag.WiKi
    Это уникальный проект, созданный для удобного поиска телеграм групп, чатов, каналов.

    В каталоге ZigZag можно найти проверенные временем Telegram каналы и группы(чаты) продавцов, публичные Telegram каналы, такие как Ровные дороги, Мы за ровный движ, Всегда на движе, Тусим Караганда, Ровный Казахстан, Оригинал и многие другие.

    Так же каталог предоставляем возможность заработать на своем канале либо на чат(группе) подробнее в каталоге.

    Мы предлагаем разместить у нас свой канал или чат(группу):

    Магазинам- для увеличения потока новых клиентов с поисковых машин и рекламы в каталоге.
    Админам- для увеличения потока клиентов с поисковых машин и рекламы в каталоге + зарабатывать на своем канале либо сат(группе)

    Основной движ тут —>> https://zigzag.wiki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.