Po tragicznym wypadku na słupskiej obwodnicy. Redaktor Mariusz Brokos z Radia Koszalin pyta zarządcę drogi GDDKiA w Gdańsku i Policjanta z drogówki w Słupsku

Zobacz obraz źródłowy

Tylko taki kształt słupskiej obwodnicy jak na zdjęciu piwyżej z całkowicie wyseparowanym barierkami ruchem dla kierunków przeciwnych zapewni większe bezpieczeństwo na tej obwodnicy . Pozostałe działania jako drobne korekty oczywiście należy zrealizować na czas oczekiwania na drogę ekspresową S-6

Zamiast mojego komentarza korespondencja z GDDKiA na końcu wpisu

Audycja Radia Koszalin w dniu 28.01.2020 roku – Redaktor Mariusz Brokos pyta. Czy Słupska obwodnica jest bezpieczna?

Piotr Michalski -Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku

Lesław Kot – Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Słupsku

Przedstawiciel GDDKiA w Gdańsku – nazwiska i stanowiska w audycji nie podano

Piotr Michalski Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Gdańsku uważa że obwodnica jest dobrze oznakowana ale do wypadków dochodzi z winy kierowców nie mniej jednak planowana jest zmiana oznakowania. No z tego wynika że jest po prostu źle oznakowana i żle zrobiona. Powinny być tam rozdzielone te pasy, one się zwężają itak dalej … Nie wyszyscu nadażaja za tym…

Leslaw Kot – Wydział Ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji – Czy jest bezpieczna czy nie , to ciężki ocenić , to wszystko zalezy od ruchu jaki tam sie odbywa i od kierowcow, przede wszsytkim w dużej mierze tak jak się wydaje to wynik ludzi jest tutaj najaslabszym ogniwem w tym wszystkim i zachiwania kierowcow mająwpływ na to jakie jest bezpieczeństwo.

Piotr Michalski Gdyby to było rozdzielone to wtedy byłoby to bezpieczne, a tak jeżeli to jest obwodnica – to powinna mieć dwa pasy ruchu i powinna być czytelna a tam to ona się zwęża, później się rozjeżdża i potem jak ktoś jest spoza miasta to nie wie o co chodzi tam. ..

Przedstawiciel GDDKIA – wypowiedż nie opatrzona nazwiskiem i stanowiskiem – Obwodnica Słupska jest droga prawidłowo oznakowaną na której odbywa się normalny ruch, natomiast pytanie o zdarzenia drogowe które na tej drodze i na każdej inne występują to jest pytanie o przyczyny tych wypadków, czy przyczyną tych wypadków jest oznakowanie czy też przyczyna leży po stronie kierujących pojazdami , którzy nie dostosowują prędkości do warunków ruchu i nie stosują się do obowiązujących przepisów ogólnych i znaków które tam się znajdują.

Leslaw Kot – Cały czas staramy się coś tam wprowadzać oczywiście cały czas w porozumieniu z zarzdca drogi bo sami takiej możliwości nie posiadamy. Wydaje się im więcej elementów sygnalizujących zwężenie czy przechodzenie drogi dwujezdniowej w jednojezdniową, im więcej tym tam bardziej szczególnie osoby przejeżdżające z poza naszego rejonu będą miały możliwość dostrzeżenia tych sytuacji, natomiast wydaje się że takie rozdzielenie ruchu przeciwnego byłoby takim najważniejszym elementem technicznym rozwiązaniem gdzie nie pozwalałoby tego i rozwiązaniem po prostu przejechać pojazdowi na drugą stronę drogi.(czyli barierki? – pyt. red. Mariusz Brokos) – tak bym to widział natomiast myślę że tutaj te kwestie trzeba zostawić specjalistom którzy konkretnie znają si w tym zakresie jakby to można było rozwiązać konkretnie

Przedstawiciel GDDKIAOd jakiegoś czasu przygotowujemy projekt zmian oznakowania na obwodnicy Słupska, między innymi taką główną zmianą czyli głównego ciągu drogi ekspresowej będzie wprowadzenie na tych odcinkach jedno jezdniowych (tylko przypomnę że ona jest dwujezdniowa w strefie węzłów ) na odcinkach jedno jezdniowych będzie wprowadzenie linii podwójnej ciągłej a mianowicie zakazu wyprzedzania .(pyt. red M. Brokos – Niektórzy fachowcy którzy zajmują się ruchem drogowym sugerują że na tej drodze w tych miejscach kiedy ta dwupasmówka zmienia się w jednopasmówkę powinno się zastosować dodatkowe ostrzegające oświetlenie na przykład ?) Jeśli chodzi o kwestie wypadków to niestety zdarzają się na obwodnicy Słupska także użytkownicy dróg którzy nie przestrzegają ograniczeń prędkości i którzy nie stosują się do oznakowania które tam występuje i bardzo często wskutek takich właśnie działań dochodzi do nieszczęśliwych zdarzeń i wypadków z ofiarami rannymi i zabitymi i tu żadne działania inżynieryjne nie spowodują ze ci ludzie nagle zaczną się stosować do przepisów . (W podsumowaniu Pani Redaktor prowadząca audycję poinformowała że zmiany po zaopiniowani wejdą w życie na wiosnę)

W konfrontacji powyższych wypowiedzi – z działaniami które przecież nie we własnym imieniu prowadziłem od 2015 roku na rzecz poprawienia choćby organizacji ruchu na słupskiej obwodnicy (z obszerna opinia pt. “Niebezpieczna obwodnica Słupska – prawda czy mit” ) jakoś mało wiarygodnie i jakoś mało kompetentnie odczytywać można wypowiedzi na antenie Radia Koszalin zacytowane powyżej.

Zacytuje tylko fragmenty moim wystapień od 2015 roku i wniosków ogólnych z mojej cytowanej wyżej opinii:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-62.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-63.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-64.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-65.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-66.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-67.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-61.png
Możliwość komentowania Po tragicznym wypadku na słupskiej obwodnicy. Redaktor Mariusz Brokos z Radia Koszalin pyta zarządcę drogi GDDKiA w Gdańsku i Policjanta z drogówki w Słupsku została wyłączona