“Miejski pomysł na skrzyżowania równorzędne” – Głos Pomorza w artykule Redaktora Grzegorza Hilareckiego donosi w dniu 31.01.2020 – czytelnik ze Słupska w strefie zamieszkania nie lubi blondynki i wyróżnika na pojazdach GSL….

Mój komentarz jest następujący (a ciag dalszy nastąpi)

Jedna korzysć dla mnie z tego artykułu jest dla mnie oczywista. Dowiedziałem się że jest w mieście miejski inżynier ruchu i że jest to Pani Anna Kowalczyk.

Na temat niezgodności z prawem drogowym “stref zamieszkania” w Słupsku i nie tylko w Słupsku popełniłem kilka wpisow na moim blogu dokładnie wyjaśniając na czym te błędy polegają i jak mogą być groźne dla uczestników ruchu (wystarczy na moim blogu wpisać w przeglądarce słowa “strefy zamieszkania w Słupsku”) Skupiłem się na strefach najistotniejszych z punktu widzenia BRD (właśnie opisywanej w centrum Mikołajska, Łukasiewicza, Mostnika, ponadto Bema i Piekiełko, Szafranka

Sytuacja opisana w artykule redaktora GP Grzegorza Hilareckiego z pewnością jeszcze bardziej zamiesza w umysłach uczestników ruchu w strefach zamieszkania i na skrzyżowaniach równorzędnych.

Oto wypowiedż czytelnika dla GP

Zdenerwowany słupszczanin

Wyjeżdżałem w poniedziałek z ulicy Łukasiewicza w Mostnika. Choć skręcałem lewo -mam tam pierwszeństwo , bo jestem z prawej. Ale Mostnika jechała prosto blondynka dość szybko i jak zobaczyłem tablice z literami GSL to zahamowałem. Nie wiedziała że powinna mnie przepuścić. – zadzwonił do naszej redakcji zdenerwowany słupszczanin. – Czy na pewno kierujący tym poajzdem w strefie zmaieszkania mógł być przekonany o pierwszeństwie przed innymi uczestnilkami ruchu ? Czy ze znaku który miał po swojej prawej stronie ulicy Łukasiewicza przed wlotem nie było aby znaku D-2 który informuje że na tym właśnie wlocie skończyło się pierwszeństwo – krótko mówiąc czy nie było to dla niego ostrzeżenie że droga na która wjeżdża jest droga z pierwszeństwem. Oczywiście mimo że nie lubi blondynek ani tablic rejestracyjnych z wyróżnikiem GSL – to jednak to zamieszanie powinien zawdzięczać władzom miasta ale niestety takich błęów w strefach zamieszkania jest

Wypowiedz zdenerwowanego słupszczanina szofera któremu nie podoba się blondynka za kierownicą tym bardziej że z numerem rejestracyjnym pojazdu z wyróżnikiem literowym GSL – myślę że mnie jeszcze bardziej oburza ale pewnie wiele innych nie tylko blondynek bo właśnie teza wygłoszona przez tego słupszczanina wynika właśnie z wieloletniej ignorancji organizatorów ruchu w sprawie organizacji ruchu a stref zamieszkania w szczególności. . A gdzie sa organy kontroli ruchu drogowego (policja, straż miejska)

Niczemu nie winna blondynka z literami na rejestracji GSL zaocznie skazana została za wątpliwe wykroczenie a zdenerwowany kierowca dalej jest przekonany że to ona ma rację.

A prawda leży pośrodku – w organie zarzadzajacym ruchem w Słupsku i chaosem który powoduje taki właśnie stan świadomości co do organizacji ruch w strefie zamieszkania. Ten zdenerwowany kierujący tak zapatrzył się na blondynkę że zapomniał spojrzeć na znak po prawej stronie . Jeszcze nie dawno na wlocie ulicy Łukasiewicza i Mostnika usytuowany był zestaw znaków: Informacyjny : D-2 “Koniec drogi z pierwszeństwem: a na samym wlocie ” Ustp pierwszeństwa” A-7 Penie po remoncie Mostnika zniknął znak A-7 ale pozostał znak D-2 . Oczywiście moim zdaniem tego znaku tam nie powinno być ale skoro stoi to pewnie w przypadku kolizji sad musiałby zdecydował o winie. Takich znaków w tej i innych strefach regulujących pierwszeństwo jest sporo. Zdenerwowany kierowca słupszczanin jednak znał chyba ogólne zasady ruchu w strefach i fakt niedopuszczalności tam znaków regulujacych pierwszeństwo – no chyba że po prostu nie lubi blondynek i pojazdów z wyróżnikami GSL

Zdenerwowany mieszkaniec Słupska strasznie się zezłościł że w “strefie zamieszkania” blondynka w samochodzie na wyróżnikach nr rejestracyjnego GSL zmusiła go do nagłego hamowania w tedy gdy on chciał wjechać od Łukasiewicza na Mostnika.

Szanowny zdenerwowany mieszkańcu Słupska i kierowco. O jakim pierwszeństwie Pan mówi jadąc pojazdem w tej “strefie zamieszkani” Jedyny uprzywilejowanym uczestnikiem ruchu w strefach zamieszkania jest pieszy uczestnik od ” maluszka do staruszka” i to w całym obszarze strefy – na chodnikach, na jezdni, na trawnikach , dzieci biegające za piłką i bawiące się na drodze też.. Pan , ja i wszyscy kierujący pojazdami w :”strefie zamieszkania” jesteśmy tylko gośćmi i to na wyjątkowo restrykcyjnych warunkach. To że zarządca ruchu od lat po wprowadzeniu takich stref nie uporządkował sprawy organizacji ruchu w tych obszarach o organy kontroli ruchu drogowego nie egzekwują ostro niekwestionowanych przywilejów pieszych w tych strefach to już inna sprawa ale za kierownicą siedzi konkretny człowiek i kierowca i to on będzie odpowiadał karnie jeżeli zrobi przykrość pieszemu w strefie.
Panie zdenerwowany kierowco. W “strefie zamieszkania” obwiązują szczególne cztery zasady. Jedna z najważniejszych jest to że kierujący nie może tam przekroczyć prędkości 20 km/h. Czy zna Pan kogoś dla kogo ta zasada w strefie jest świętością. Czy zna Pan albo czy widział Pan na własne oczy policjanta który za przekroczenie prędkości w strefie ponad 20 km / h zapłacił mandat karny . pewnie śladowe przypadki się zdarzały. Czy widział Pan policjant kiedyś zmierzył prędkość kierujących w strefie zamieszkania.
To fikcja z którą walczę od wielu lat a moje zastrzeżenia wyraziłem w 2015 roku w opinii „STREFY ZAMIESZKANIA” W SŁUPSKU – POPRAWA CZY POGORSZENIE BEZPIECZEŃSTWA RUCHU?. Zapraszam na strony mojego bloga. Z pewnością dowie się Pan całej prawdy o funkcjonowaniu stref (martwych stref), Po kampanii na rzecz pieszych na oznakowanych przejściach dla pieszych – podejmę działania na rzecz likwidacji absurdów w strefach zamieszkania lub po prostu zlikwidowania tej fikcji w całym kraju na rzecz tworzenia w tych miejscach wyłączonych z ruchu pojazdów. Już słyszę te krzyki samochodowego lobby .

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie obraz-61.png

Pani Anna Kowalczyk miejski inżynier ruchu – Przypominam że mówimy o obszarze w którym jest strefa zamieszkania, to znaczy że pojazdy powinny tam jechać najwyżej 20 km/h i na przykład na ulicy Mikołajskiej są znaki informujące o zmianie organizacji ruchu”

Pani inżynier ruchu jest jednak zadowolona z organizacji ruchu oraz z uprzedzenia kierujących o organizacji ruchu.

…Ale przy rewitalizacji Mostnika i Dominikańskiej zmieniono zasady ruchu. Teraz już są tam skrzyżowania równorzędne…mówi Pani inżynier ruchu –

Pani Inżynier ruchu – poniżej zaprzeczenie Pani tezy z kolorowego okienka i przykłady zupełnie dzisiejsze. (Obszar Mostnika, Łukasiewicza, Dominikańska, Piekiełko )

W tym obszarze o którym Pani mówi a nawet szerzej bo Łukasiewicza, Stary Rynek, Bema, Filmowa, a także przed szpitalem na Hubalczyków przed modernizacją, po modernizacji i przed kolejną modernizacja w strefach zamieszkania nie może być oznakowania regulującego pierwszeństwa przejazdu w “Strefach zamieszkania” . Niestety wcześniej i teraz są tam błędy w organizacji. W strefie zamieszkania na całym obszarze (chodnikiem trawniki, jezdnie itp ) piesi od maluszka do staruszka mają bezwzględne pierwszeństwo a żaden kierujący nie może kierować pierwszeństwem miedzy pojazdami a bezwzględnym pierwszeństwem wobec pieszych. Z tego względu nie mogą tam występować znaki poziome w i pionowe regulujące pierwszeństwo bo z ogólnej zasady i z normy ogólnej wynikają cztery bezwzględne zasady obowiązujące w strefach zamieszkania. Niestety od lat walczę żeby dla poprawy bezpieczeństwa zlikwidować w strefach zamieszkania znaki poziome i pionowe regulujące pierwszeństwo przejazdu. Niestety sama Pani sobie zaprzecza bo nawet w tej zmodernizowanej strefie występują takie znaki (odsyłam do moich wpisów jeżeli nie dostrzega Pani tam tych znaków).

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-98.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie obraz-62.png

„STREFY ZAMIESZKANIA” W SŁUPSKU – POPRAWA CZY POGORSZENIE BEZPIECZEŃSTWA RUCHU?

Możliwość komentowania “Miejski pomysł na skrzyżowania równorzędne” – Głos Pomorza w artykule Redaktora Grzegorza Hilareckiego donosi w dniu 31.01.2020 – czytelnik ze Słupska w strefie zamieszkania nie lubi blondynki i wyróżnika na pojazdach GSL…. została wyłączona