Dla wielu uczestników ruchu drogowego odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest wcale oczywista . To jest jednak pytanie zawarte w państwowych testach egzaminacyjnych na prawo jazdy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-63-1024x671.png

A jak na taki problem patrzy słupska policja drogowa – która od ponad roku nie reaguje na moje wpisy na blogu i wysyłane odrębnie meile i pisma o faktach nagminnego, świadomego wykorzystywania przy obsłudze miejskiego pasażerskiego rozkładu jazdy przez kierowców autobusów – powierzchni wyłączonych z ruchu według znaku poziomego P-21 ( przykład w Słupsku skrzyżowania ( wjazdu z ulicy Wojska Polskiego na ulicę Kołłątaja w lewo w kierunku ulicy Tuwima czy też wyjazdu z przystanku z pod dworca PKP na ulicę Kołłataja w prawo w kierunku ulicy Tuwima). Odsyłam do wpisów na niniejszym blogu pod tytułem:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-33-1024x408.png

Znak poziomy P-21 oznacza powierzchnię drogi, na którą wjazd i zatrzymanie są zabronione.
Powierzchnia taka wyznaczona jest przez zbiór linii równoległych względem siebie, ukośnych do toru jazdy pojazdów i ograniczonych linią krawędziową – ciągłą szeroką P-7b
Znak stosuje się w celu: dokładnego wskazania toru jazdy pojazdu, skorygowania przebiegu drogi oddalenie zagrożenia

Często można zauważyć, że na takiej powierzchni prawnie wyłączonej z ruchu według znaku poziomego P-21 – często poruszają kierujący pojazdami bez żadnych skrupułów mając przepis prawa za czystą abstrakcje. Jeżeli czynią to w Słupsku zawodowi kierowcy autobusów komunikacji miejskiej i jeżeli czynią to z cichym przyzwoleniem słupskiej policji drogowej – to obawiam się że ci którzy tak myślą i czynią – to winni zaliczyć sprawdzający egzamin teoretyczny i praktyczny na prawo jazdy bo właśnie w testach państwowych na prawo jazdy zawarta jest oczywista, przejrzysta odpowiedź na postawione na początku wpisu pytanie. Do policji drogowej ze Słupska po raz kolejny apeluję o egzekwowanie tego przepisu prawa tak gdzie jest on nagminnie naruszany.

Odpowiedzi w bazie państwowych pytań niestety nie ma i dlatego ułatwiając sprawę – wyłącznie mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i znajomości przepisów przez uczestników ruchu – informuję, w odpowiedzi na pytanie postawione na początku wpisu, że oczywiście obowiązkiem kierującego pojazdem jest sygnalizowanie postoju pojazdu na powierzchni wyłączonej z ruchu według znaku poziomego P-21 zgodnie z zasadami określonymi w art. 22 prawa o ruchu drogowym i to przez cały czas trwania takiego postoju.

Jest to oczywiste ponieważ ruch i postój na tej powierzchni jest zabroniony w ogóle a uszkodzenia (awaria ) pojazdu nie da się przewidzieć i w takiej sytuacji gdyby postój awaryjny uszkodzonego pojazdu odbywać miał się na bardzo ruchliwym pasie ruchu, to oczywiście w takim przypadku bardziej bezpieczny będzie postój pojazdu na powierzchni wyłączonej z ruchu P-2q1 z odpowiednim i zgodnym z prawem sygnalizowaniem takiego postoju do czasu jego awaryjnego sholowania.

Możliwość komentowania Dla wielu uczestników ruchu drogowego odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest wcale oczywista . To jest jednak pytanie zawarte w państwowych testach egzaminacyjnych na prawo jazdy. została wyłączona