Ulica to czy ścieżka pieszo- rowerowa. Trendy, czy moda -a może szukanie oszczędności?

Nie tak dawno w moim wpisie na tym blogu wyrazilem zadowolenie z faktu modernizacji ul Szarych Szeregów w Slupsku w ramach rewitalizacji obszarow rzeki Słupi. Byłem przekonany że modernizacja drogi
odbędzie sie w tych samyvh gabarytach tej wiekowej drogi po wymianie nawierzchni. Jak widac na zdjeciu raczej dotychczasowy profil drogi znika na rzecz ulicy o szerokosci ciagu pieszo jezdnego. Nie tak dawno szukało sie mozliwosci poszerzania dróg w celu poprawy bezpieczenstwa i wygody a dzisiejsze trendy swiadczą że zwężane jezdnie wciskane są w rekreacyjne ciągi pieszo jezdnie. Wsxystko to w czadie i w sytuacji ogromnego rozwoju komunikacji u transportu i ogrombym wzroscie ilosci oohazdow – w miastach przede wszystkim. Poczekajmy jak wygladać będzie ulica po rewitalizacji. Projektu nie znam radni pewnie to zaakceptowali. a uczestnucy ruchu ktorymi jestesmy wszyscy? Pewnie nikt juz nic nie zmieni bo to projekt finansowany ze środków europejskich a więc o korektach raczej mowy nie ma

Ulica Szarych Szeregów w Słupsku po przebudowie. Ciąg dalszy natłoku drogowych inwestycji ( nie tylko w Słupsku) w których na trwałe zmniejsza się dotychczasowe parametry dróg miejskich rzekomo w celu uspokojenia ruchu a więc ekologii, zmniejsza się pasy ruchu za pomocą znaków poziomych i pionowych zageszczając ruch, zamyka się jednostronnie ulice jako drogi bez przejazdu, powszechnie wprowadza się ruch jednokierunkowy na bardzo przestrzennnych ciagach komunikacyjnych, powiększa się strefy ruchu miejskiego ze zamianą na strefy zamieszkania, w teorii w celu poprawy BRD pieszych (faktycznie pieszy w tych strefach wcale nie jest chroniony,) stosuje się nieuzasdnione priorytety dla niektórych, wąskich grup uczestników ruchu jak np kierowców autobusów komunikacji miejskiej pogarszając jednocześnie warunki podrózowania i bezpieczeństwa ruchu dla większości uczestników tego ruchu. Już niebawem w moim wpisie przykłady mody trendów, nieuzasadnionych oszczedności w realzacji inwestycji oraz wynikający z tego faktu trend pogarszania bezpieczeństwa ruchu drogowego (wszystkich jego uczestników) – na przykladzie regionu słupskiego i miasta Słupska.

droga o takich parametrsch (szerokośv 6 metrow migla poxostac po zmianie nawierzchni przy ulicy zdzarych Szeregow dla pamiec i i rezerwy terenu , nigdy ne wiadomo co bedzie w przyszłosci. przy ulicy Szarych Szeregow ( ta widoczna na zdjęciu po drugiej stronie parku Piwstańców Warszawskich ciekawe czy się obroni dla potomnym czy tylko do zmuany kolejnej władzy)

Obiecane przewżznie w kampaniach wyborczych od wielu kadencji nowe miejsca parkingowe w tym także wielopoziomowe w centrum miast i pod budynkami na osiedlach mieszkaniowych to zwykłe oszustwa swoich wyborców. Nigdy one np w Slupsku nie powstaną bo zabrakło by argumentu do zaniechania uciążliwego płatnego parkowania dotychczas uzasadnianego potrzebą większej rotacji na miejscach parkingowych z powodu ich dużego deficytu. . ROWER MIEJSKI? Także wbrew ogłaszanym przez władze terminach – wcale nie na rekę dla kasy miasta. Rower wymaga nakladow na infrastruktuęe a samochod przyjedzie na parking i dołoży do budzetu

Zapraszam wkrótce do czytania kolejnego wpisu opisujacego ten problem na przestrzeni oststnich lat (naszej w tym zakresie transformacji ustrojowej). Przyklady zrealizowane i wcześniej zablokowane

Możliwość komentowania Ulica to czy ścieżka pieszo- rowerowa. Trendy, czy moda -a może szukanie oszczędności? została wyłączona