“Śmiercionośne” pobocza utwardzone na drodze krajowej DK 21 Słupsk – Ustka (o stanie technicznym poniżej poziomu podrzędnej drogi lokalnej) prowokują do dużych prędkości z elementami drastycznego naruszania przepisów prawa drogowego. (1)

Wypadek koło m Bydlina. 8 maja 2020 przed południem. Cztery pojazdy i dwie ofiary śmiertelne. Czy to tylko kolejna brawura uczestników ruchu czy też niedawno przemianowana droga wojewódzka Słupsk Ustka na drogę krajową DK 21 jako rekompensata za tarczę antyrakietową bez jakichkolwiek inwestycji drogowych – skłania do szukania conajmniej współprzyczyn i współwinnych tragicznych zdarzeń na tym, WAŻNYM DLA REGIONU SŁUPSKIEGO ODCINKU?

Podobnych wypadków w ostatnim okresie odnotowano dość dużo. W kilku zdarzeniach sporządzałem opinię powypadkową z rekonstrukcją zdarzenia drogowego. Podłożem większości zdarzeń na tej trasie niestety jest “przymykanie oka” na wykorzystywanie utwardzonego pobocza tej drogi jako dodatkowych pasów ruchu do wyprzedzania przy dużych, bardzo dużych prędkościach, przy czym pobocza te mimo ze asfaltowe to jefnak są bardo nierówne i pofaldowane czego przy dużej prędkości kierujący dostrzec nie zdoła.

Po wsoomnianym wyżej tragicznym wypadku pod Bydlinem jak zwykle policja obiecała wzmożone kontrole i apelowano do kierowców o rozwagę

Poniżej sytuacja w ruchu drogowym kilka dni po wypadku z akcją policji w tle.

Akcja policji na odcinku Bydlino – Włynkówko (droga krajowa 21 Słupsk – Ustka). To miejsce tragicznego wypadku z udziałem 4 pojazdów (samochód ciężarowy, ,motocykl, karetka pogotowia i samochód osobowy.)

Zatrzymanie pojazdu osobowego w którym kierujący w miejscu tragicznego wypadku przed kilkoma dniami – naruszył przepisy prawa o ruchu drogowym w tym przejechał podwójna linie ciągłą rozdzielajaca kierunki jazdy

Czy wystawienie patroli drogowych policji tuż po wyjątkowo tragicznych zdarzeniach drogowych w miejscach gdzie te tragiczne zdarzenia miały miejsce cokolwiek zmieni w zachowaniach uczestników ruchu? Z pewności w świadomości tych którzy sobie pozwalają na zbyt wiele w ruchu drogowym – moim zdaniem nie. Młodym uczestnikom – tylko edukacja od przedszkola do seniora, natomiast tym którzy edukacje na poziomie przedszkola i szkoły już dawno zakończyli – tylko restrykcje ostre w postaci mocno zaostrzonych przepisów i ostrej bezpardonowej egzekucji obowiązującego prawa. Jeżeli odpowiedzialne osoby i instytucje a także ustawodawca tego nie uczynią – to będą z pewnością mieli na sumieniu setki tragicznie zmarłych uczestników ruchu drogowego. Panie Premierze Mateuszu Morawiecki – pamiętamy deklaracje w tej materii w czasie Ekspose podczas rozpoczynania drugiej kadencji. Pamiętamy też potwierdzenia tych deklaracji po tym czasie i to kilkakrotnie. Wiemy że oportunistów nie brakuje także wśród tych którzy tworzą nowe prawo drogowe. Moim zdaniem alternatywy nie ma. Wystarczy pomiar odcinkowy na trasie Słupsk – Ustka by się o tym przekonać

Wiem dobrze z jaką prędkością jechałem, wiem też z jaką prawdopodobnie prędkością jechał kierujący pojazdem który wyprzedzał mnie w miejscu tego tragicznego zdarzenia i w tej organizacji ruchu jak zakaz wyprzedzania, ograniczenie prędkości. Oczywiście prędkości policja mu nie zmierzyła ale za podwójną ciągła pewnie nałożyła mandat bez żadnych skrupułów . Bagażnik na dachu tego pojazdu mógł wskazywać że to kierowca z Polski. Jeżeli już na początku trasy tak się śpieszyło i takie spowodował zagrożenie – to wyobrażam sobie jego podróż na całym odcinku do celu. Nie wierze że ewentualny mandat słupskiej policji za to co widać na zdjęciach skłonił tego kierującego do refleksji. Niestety wielu kierowców ma te skłonność do niebezpiecznej jazdy w “genach” już od kilku pokoleń przynajmnie jezeli chodzi o naszych rodzimych kierowców. Jak słyszę że już niektórzy protestują w sprawie bardziej restrykcyjnych przepisów od tego lata – to powiem tylko jedno, Powinno się wprowadzać tak radykalne przepisy – do skutku aż nasi kierowcy będą czuli respekt do prawa drogowego, do organów kontroli ruchu drogowego i wreszcie do współuczestników ruchu tak jak czynią to będąc np. w państwach skandynawskich. Panie Premierze – niech Pan nie ulega presji – i niech jak najszybciej uchwali nowe prawo by ilość zabitych na drogach radyklanie spadła.

Wypadek koło Bydlina. 8 maja 2020 przed południem. Cztery pojazdy i dwie ofiary śmiertelne. Czy to tylko kolejna brawura uczestników ruchu czy też niedawno przemianowana droga wojewódzka Słupsk Ustka na drogę krajową DK 21 jako rekompensata za tarczę antyrakietową bez jakichkolwiek inwestycji drogowych – skłania do szukania conajmniej współprzyczyn tragicznych zdarzeń na tym, WAŻNYM DLA REGIONU SŁUPSKIEGO ODCINKU DROGI.

Tuż po wypadku w Bydlinie na trasie do Ustki zapowiedziałem wpis w szerszym kontekście niż tylko o przyczynie tego tragicznego wypadku bo nad tym pracują merytoryczne służby. Gromadząc materiał do tego wpisu – 9.05.2020 r pojechałem na trasę do Ustki i na miejsce zdarzenia. Nie uwierzycie co widziałem. I nie chodzi o ten stojący obok miejsca wypadku radiowóz policyjny, choć jeszcze nigdy w tym miejscu takiego patrolu nie zauważyłem, co nie znaczy ze nigdy takiego patrolu tam nie było. Co mnie tak zdziwiło i zmroziło ? Mimo patrolu policyjnego stojącego obok miejsca tragicznego zdarzenia, kierujący pojazdem wyprzedza mnie po podwójnej linii ciągłej i to z o wiele większą prędkością niż dopuszczalna w tym miejscu. (To naprawdę nie byłą ustawka). Oczywiście policjanci zrobili co do nich należało i zatrzymali kierowcę po ok. 200 metrów dalej

Dramatyczne słowa kierowcy ratownika – uczestnika zdarzenia na łamach GP, cyt: “… Niech ludzie wiedzą, niech to będzie przestroga, żeby tak nie jeździć…” może poruszyły świadomość i sumienia niektórych kierowców. Czy aby napewno?, czy przyczyn takich zachowań nie należy poszukać głębiej w świadomości i postawach polskich kierowców. Czy to nie aby zbyt duża tolerancja dla łamania zasad ruchu drogowego i mierne egzekwowanie prawa drogowego. A szacunek kierowców do organów kontroli i do prawa jako takiego nie mówiąc o szacunku dla współuczestników ruchu.Już wkrótce sprawa trasy Słupsk – Ustka w kontekście tragicznych zdarzeń w ciągu ostatnich lat (tajkże tych które opiniowałem dla potrzeb organów ścigania i sądowych ), korzyści i strat dla bezpieczeństwa ruchu drogowego po przekwalifikowaniu tej trasy z wojewódzkiej na drogę Krajową DK 21 jako rekompensatę za tzw tarczę antyrakietową, w kontekście organizacji ruchu przed i po zmianie kategorii drogi, inwestycjach drogowych które od lat są tylko na tej trasie obiecane i przesuwane w kolejnych latach w programach inwestycyjnych. Droga Słupsk -Ustka kilka lat temu przemianowana została na drogę krajową jako rekompensata za tarczę antyrakietową. To mozna odebrać jako karę dla słupskiego regionu a przede wszystkim dla uczestników ruchu. To od tego czadu chyba najgorszy odcinek “KRAJÓWKI” w kraju. W wyobrażni mojej jako uczestnika ruchu i uzytkownika tej drogi tkwią mocno zakirzenione obietnice i korzysci tej krajowki ze szlakiem rowerowym na całym odcinku drogi , pieknymi wlotami z dtog podporządkowanych, pasami dodatkowymi do skrętu w lewo i w prawo, z poboczami na ktorych kietowcy nie beda naruszac prawa oidczas wyprzedzania, z pasami o parametrach konstrukcyjnych jak dla tej klasy drogi, a przede ws,ystkim z pomiaramu idvinkowymi predkości i fatyczna jintrola ruchu drogowegi bez cichego orzyzwolenua na łamaniu nuektoryvh przepisiw prawa jak ditycgczas np wykorzysrywanie pobocza do manewrów wyprzedzania.

Informacja Rządowa z połowy miesiąca sierpnia 2020 roku o kolejnym terminie odania do użytku w roku 2023 zmodernizowanej drogi Sluodk -Ustka ucieszyla mnie bardzu i ufam w dotrzymanie tego terminu bo wskazano wyrażnie źrodło finansowania i wielkość nakładów na tę inwestycję. Jak dotychczas obietnice Premiera dla mnie wiele znaczą bo jak dotychczas jak obiecano to realizowano. Mieszkańcy regionu słupskiego mają ponadtto wyjatkowego gwaranta i stróża do dbania o to by nic nie zakłóciło realizacji tej inwestycji. Gwarant w postaci Pana Piotra Mőllera – Posła regionu a jednocześnie Rzecznika Rządu to ” zestaw” który trzeba pielęgnować i żeby trwał jak najdłużej bo jak sadzę taki “zestaw” w regionie słupskim może sie nie powtórzyć. Osobiście traktuję taki zestaw dla regionu jako rekompensatę za wieloletnie zaniedbania regionu słupskiego , w inwestycjach drogowych ,(nerwu gospodarki) w szczególności o czym duzo jest wpisów na moim blogu. Traktuję to także jako rekompensatę dla społeczności regionu słupskiego za wieloletnie wykluczenie naszego regionu nie tylko w zakresie inwestycji drogowych. Traktuję to jako rekompensatę za brak aktywnych elit samorządowych i politycznych w słupskim regionie a te ktore były, od lat wielu nie chciały lub nie potrafiły zadbać o interesy naszego regionu i partycypacji regionu słupskiego ze środków z budżetu państwa i środków pozabudzetowych w tym środków z Unii Europejskiej. Mieszkańców regionu Słupskiego nie przekonały i nie przekonają żadne argumenty samorządu wojewodztwa pomorskiego że udział regionu słupskiego w dostępie regionu słupskiego do takiej pomocy odbiega od partycypacji innych regionów np w ramach województwa pomorskiego.

Wracając do drogi Słupsk -Ustka w kontekscie mojej obserwacji ruchu jakiej dokonałem przypadkowo na tej trasie przy upalnej pogodzie w dniu 13 sierpnia 2020 roku – apeluję do policji drogowej ze Słupska o zwiększenie kontroli tego ruchu bo dawno i nigdzie na drogach nie obserwowałem tak dużej ilości naruszeń prawa powodujacych zagrożnie ruchu choćby z powodu nadmiernej prędkości i bezprawne wykorzystywanie utwardzonego pobocza do manewru wyprzedzania

bezpiecznienadrogach.pl .

 

Możliwość komentowania “Śmiercionośne” pobocza utwardzone na drodze krajowej DK 21 Słupsk – Ustka (o stanie technicznym poniżej poziomu podrzędnej drogi lokalnej) prowokują do dużych prędkości z elementami drastycznego naruszania przepisów prawa drogowego. (1) została wyłączona