Szukamy “hamulcowych” szybkich i radykalnych zmian w “prawie drogowym” zapowiadanych w ekspoze Premiera Morawieckiego na początku obecnej kadencji Parlamentu. Lokalizujemy i szukamy miejsca przechowywania pierwszego projektu Ustawy – dość szybkiego i dość radykalnego (sprawy pieszych ba przejściach i ograniczania prędkości) jak chciał Premier. Może w biurku Ministra Infrastruktury?

Gdy ten wpis publikowalem po wypowiedzi Ministra Infrastruktury- po wielkiej naradzie w Ispekcji Transportu Drogowego o zmianach w prawie o ruchu drogowym zawartych w ekspose Premiera – bylem przekonany (moj zawodowy instykt podpowiedział) że wielka narada nie była zwołana w celu przekonania różnych specjalistycznych podmiotów do argumentów Pana Premiera ale wręcz przeciwnie – do radykalnego stępienia ostrza radykalnych zapowiedzi o rychlym wdrożeniu zmian. Kolejny raz lobby kierowców ulokowanych na różnych poziomach władzy króluje)
W tym samym czasie Portal Motofakty w jednym z wpisów w połowie roku publikował informację że zmiany już za chwile wchodzą w życie choć wiadomo było że Parlament nawet problemu nie dotknął. 13 września 2020 ten sam portal Motofakty pisze m. innymi”
Poprawa bezpieczeństwa pieszych oraz wymuszenie większej dyscypliny kierowców – to główne założenia planowanych zmian w prawie o ruchu drogowym. Problem w tym, że szumnie zapowiadana nowelizacja kodeksu nie weszła w życie i na razie nie wiadomo kiedy to nastąpi”
Ja natomiast piszę na moim blogu kolejny wpis ktory nawiązuje fo szukania hamulcowyvh zmian dot predkości i pieszych na przejściach i to w sytuacji gdy państwa europy posiadają jefnoznaczne prawo na przejściach tzn ze kierujący ma obowiązeķ umożliwienia bezpiecznego przejścia pieszemu przez oznakowane przejście -bez żadnych warunków dla pieszych. Próba wprowadzenia przez Minisrra Infrastruktury szczególnej ostrożności także dla pieszych na swoim jedynym azylu – tylko pogorszy sytuację. Aż nie nie chce sie wierzyć w argumentację Ministra zwazywszy ze przez przejścia dla pieszych przechodzą tysiące pieszych którzy nie z własnej winy nie są w stanie zachować szczególnej ostrożności na przejściu. Szeroko uzasadniałem tę teze na moim blogu. Nie wierzę aby tezy zawarte w ekspose Premiera w tym zakresie nie były kobsultowane przez Pana Premiera z Ministrem Infrastruktury.
Panie Premierze -tylko przepis taki jak funkcjonuje w Chorwacji raz na zawsze załatwi problem istotnego ograniczania zabijania pieszych na oznakowanych przejściach.
Przykrywanie tematu i stępianie ostrza zapowiedzi Premiera dot BRD z ekspose przez Ministra zinfrastruktury – nie zasyapią żadne półśrodki pozorowanyvh zman w prawie i ruchu z zakresu tzw deregulacji. One nie maja nic wspólnego z zapowiadaniem poprawy BRD na przejściach dla pieszych i ograniczaniem prędkości która przede wszystkim w ruchu . Nie wierzę aby w zakresie zmian w tych przepisach byly jakiekolwiek dinody na nasz kraj do Unii Europejskiej

Poniżej wypowiedź Rzecznik Prasowej Policji w Słupsku w sprawie grożnego potrącenia pieszego na przejściu na ul. Szecińskiej w dniu 19.09.2020 r “…27-letnia kierująca pojazdem audi jadąc lewym pasem w kierunku Szczecina nie zatrzymała się przed przejściem dla pieszych, na którym znajdowało się dwoje pieszych prowadzących rowery, w następstwie czego doszło do potrącenia 58-letniego mężczyzny…”.


JAK DŁUGO JESZCZE NICZEMU NIE WINNI PIESI (tu nawet wzorowi bo przeprowadzający rowery na przejściu) będą zabijani i okaleczani w miejscu jedynego dla nich azylu (który azylem faktycznie nie jest). Mimo deklaracji Pana Premiera Morawieckiego w czasie ekspose po wyborach o rychłej i faktycznej a nie pozorowanej poprawie bezpieczeństwa pieszych na przejściu – w zakresie poprawy BRD w kilku elementach – w kolejnej kadencji obecnego Rządu nic się nie zmieniło. Hamulcowym – niestety jest Minister Infrastruktury który po ekspose Premiera oświadczył w audycji radiowej Radia Koszalin że w nowych regulacjach prawa drogowego piesì na przejściach “nie zostaną zwolnieni z myślenia”. Wedlug mojej oceny w kolejnych wpisach na blogu radykalnych zmian chroniacych pieszych na przejsciach tak szybko nie bedzię.Podobnie jyż w przestrzeni publicznej funkcjonował dośc radykalny projekt Ustawy. Ogromnie silne lobby kierowców kolejny raz od 2015 roku blokuje rozwiazanie proste i radykalne jednocześnie jak w Chorwacji i wielu innych krajach Europy z czołówki najbezpieczniejszych w tym zakresie. Tzn ” kierujący pojazdem ma obowiazek zapewnienia bezpiecznego przejścia pieszego przez jezdnię na oznakowanym przejściu”.
Ministrer Infrastruktury jednak ma ważniejsze sprawy z zakresu prawa drogowego w ramach tzw deregulacji (Prawo jazdy i dowod rejrestracyjny w domu, tablice rejestracyjne bez zmiany, jazda na suwak itp.) Dużo tego i ma to czynić pozory dbałości o wygody kierowców. Niestety odwlekanie spraw które mają ograniczyć prymat kierowcow nad pieszymi i rowerzystami a przyśpieszanie tempa wdrażania przepisów deregulacyjnych wyłacznie dla wygody kierujących – to ewidentny dowód na to że lobby kierowców ma dość siły by blokować deklarowane przez Premiera radykalne i szybkie zmiany – mimo że dyrektywy Europejskie tego wymagają.

A takich dramatycznych zdarzeń na drigach i przejściach dla pieszych codziennie w naszym kraju wiele -zdecydowanie za dużo.

j

Możliwość komentowania Szukamy “hamulcowych” szybkich i radykalnych zmian w “prawie drogowym” zapowiadanych w ekspoze Premiera Morawieckiego na początku obecnej kadencji Parlamentu. Lokalizujemy i szukamy miejsca przechowywania pierwszego projektu Ustawy – dość szybkiego i dość radykalnego (sprawy pieszych ba przejściach i ograniczania prędkości) jak chciał Premier. Może w biurku Ministra Infrastruktury? została wyłączona