Przełomy zimowe lub wiosenne na drogach bardzo niebezpieczne – choć nie uniknione po deszczu, śniegu i mrozie w okresie zimowym . Czy jednak nie można zaradzić by nie stanowiły dużego zagrożenia BRD?

Obowiązkiem zarządców dróg jest oznakowanie opisanego miejsca niebezpiecznego co najmniej poniższym znakiem . Nie wystarczy moim zdaniem czuć się zwolnionym z takiego obowiązku jedynie poprzez generalne ubezpieczenie drogi od wszelkich zdarzeń w tym takich okolicznościowych uszkodzeń nawierzchni jezdni . Jednak zak zwykle apeluję do uczestników ruchu o ostrożność bo jak pokazują ostatnie dni takich przełomów – nie widać takich znaków jak ten poniżej w obszarze największych uszkodzeń co najwyżej od czasu do czasu w takiej wyrwie pojawi sie pachołek drogowy ,który zwykle po przejechaniu kilku pojazdu znajduje się w innym miejscu niż powinien się znajdować

Zdjęcie produktu A-30 inne niebezpieczeństwo 750 I typ + uchwyty w kpl.
Taki znak winien ostrzegać o dziurach na jezdni
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-3-768x1024.png
Klasyczna sytuacja w takich warunkach miejsce niebezpieczne nje oznakowane znakiem ostrzegawczym jak wyżej a jednocześnie zajęty pas lewy przez drogowców – powoduje ogromne niebezpieczeństwo zdarzenia drogowego

Szybka degradacja nawierzchni bitumicznej na drogach z powodu zmieniających się warunków atmosferyczno drogowych (śnieģ, woda w szczelinach asfaltu mocno powoli na przez solarki) a mróz dopełnia zniszczenia i powstają głębokie wyrwy w asfalcie, który kruszy się jak zbrylona sól.

Fizyka i chemia robią na drogach swoje swoje – co nie oznacza że jest to argument zarządców dróg do braku zwiększonej troski o bezpieczeństwo na drodze w związku z głębokimi , nieregularnymi i całkowicie asymetrycznymi i dziurami które sę często ogromnym zaskoczeniem dla kierowców szczególnie tam gdzie dziury (czy jak kto woli – przełomy) wypełnione zostały bo brzegi wodą i są trudne do zauważenia przez kierujących. Taki stan dróg w tym okresie nie dziwi , choć zarządcy dróg w tej sytuacji mają wiele do zrobienia by z tego powodu nie było kolizji i wypadków drogowych a piesi by nie byli oblewani wodą i błotem pośniegowym przez pojazdy po wjechaniu w takie uszkodzone obszary jezdni

Powyżej na zdjęciu widoczne są głębokie wyrwy w asfalcie prawie na całej szerokości pasa ruchu . Kierujący pojazdami w takiej sytuacji gdy nagle pojawiające się zagrożenie na drodze jest bardzo niebezpieczne jako że kierujący w ostatniej chwili dostrzega to zagrożenie (w nocy w szczególności) w odruchu obronnym ma tendencje do wjechania na pas lewy o nieuszkodzonej nawierzchni – co grozi kolizja z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka po tym właśnie pasie

Możliwość komentowania Przełomy zimowe lub wiosenne na drogach bardzo niebezpieczne – choć nie uniknione po deszczu, śniegu i mrozie w okresie zimowym . Czy jednak nie można zaradzić by nie stanowiły dużego zagrożenia BRD? została wyłączona