
Zabetonowany Słupsk nowymi inwestycjami w dużej części za środki unijne. Podobno według inicjatorów, zarządców gmin i projektantów – to w ramach przyjaznego środowiska dla człowieka jako podmiotu dla którego tworzymy. Szukamy śladów “Małego Paryża”
Bulwary nad Słupią w Słupsku – tempo prac moim zdaniem kiepskie. Inwestycja pod względem technicznym dość prosta ale wykonanie wyjątkowo opieszałe. Już rysuje się widok zdecydowanego betonowania Słupska w kolejnych inwestycjach zamiast zwiększania obszarów zieleni.
BETONOWANIE SŁUPSKA A MOŻE ODGRUZIWYWANIE POD NOWE TERENY ZIELENI NISKIEJ , ŚREDNIEJ. czy ta zieleń wysoka w tych mini parkach wytrzyma napór betonu. Zapraszam do poniższego wpisu a tam miejsca intensywnego betonowania Słupska na rzecznych bulwarach wchodzącego niemal do koryta i brzegu rzeki w postaci plenerowych amfiteatrów .Czy to naprawdę może się komuś spodobać .? W mojej ocenie będą to miejsca często oblegane przez tych co nie wypuszczają z ręki butelki z alkoholem . Obym się mylił

ulica Nowobramska w Słupsku lata 1976 – 1980


I do 2021 roku poniżej
Poniżej ul. Nowobramska po zabetonowaniu

To ulica Nowobramska w Słupsku – to chyba początek mody na projektowanie i betonowanie miasta Słupska w nowym stylu.
W audycji radia Koszalin – Redakcja w Słupsku dwa dni temu w audycji “antena dla słuchaczy” usłyszałem dwugłos właśnie w telefonach słuchaczy dzwoniących do redakcji.
Betonujemy środowisko czy odgruzowujemy na rzecz powiększania obszarów zielonych
Jeden podawał liczne przykłady betonowania w ramach nowych inwestycji – drugi w iście filozoficznej wypowiedzi stwierdził że nie ma co narzekać bo inwestycje jeszcze nie skończone , projekty się spodobały i musimy poczekać na ich zakończenie. Dodał że przecież wszyscy wu-widzieli i nie protestowali..
Z tezą tego drugiego słuchacza nie zgadzam się ponieważ w ostatnich latach mimo rzekomej silnej demokracji samorządowej o podejmowanych zadaniach inwestycyjnych decyduje się raczej jednoosobowo lub w grupie niewielu decydentów nawet wtedy gdy rzekomo członkowie wspólnoty samorządowej dokonują wyboru w drodze tzw budżetu obywatelskiego. Jak nie wyjdzie to raczej słyszymy stwierdzenia że to wina decyzji kolegialnej (głównie przez Rad Gmin) a nie szefów gmin.
Mój komentarz do tego dwugłosu przedstawiam poniżej ale z obowiązku tematyki bloga raczej zajmę się obszarami komunikacji i drogownictwa oraz pieszymi w szerokim znaczeniu, jako że pieszymi uczestnikami ruchu jesteśmy zawsze i to uczestnikami najsłabszymi.
Oto przykłady i dowody
Projekt europejski – Bulwary nad Słupią.
Projekt ogromnie chwalony (przez pomysłodawców) choć daleko jeszcze od tego aby społeczeństwo oceniło jak będzie. Tymczasem na trawnikach na skwerach parkowych jeszcze z nawierzchnia trawiastą – duuuuużo elementów betonowych które zapewne zamienią kolejne mini parki słupskie w betonowe enklawy które na pewno szybko sie opatrzą tym dla których rzekomo są tworzone. Przyjazne środowisko? Czy kolejny obszar zabetonowanego miasta .
Poniżej do niedawna przyjazny zielony teren parkowy przy Bibliotece Publicznej ulicy Grodzkiej



Niżej stary Rynek przyzwyczaja oczy mieszkańców i odwiedzających do szarego koloru betonu – bo wskazany wyżej dyskutant z audycji radia Koszalin oświadczył że projekt modernizacji aktualnie dyskutowany nie może stanowić że będzie to park. Co najwyżej różne kolory i wzory betonu

To jeszcze jeden mini park w Słupsku przy rzece i moście ulicy Kilińskiego w Słupsku także z resztkami zieleni trawiastej i dość dorodnych drzew. To wszystko w otoczeniu wodnego amfiteatru na brzegach rzeki – betonowych a jakże?




Ulica Szarych Szeregów od Kilińskiego do ulicy Zamkowej z kładką przy Sądzie. Wyjątkowo długo trwająca inwestycja. Jadąc obwodnicą trójmiejską dość często – widzę ogromny postęp prac w budowie ogromnych węzłów komunikacyjnych pod przyszłą ekspresówkę także do Słupska i to w okresach zaledwie kilkumiesięcznych i jak widać bardzo skomplikowanych urządzeń infrastruktury drogowej praktycznie bez komplikowania ruchu. W Słupsku też widać postęp ale w utrudnianiu ruchu skrzyżowania Armii Krajowej z ulicą Szarych Szeregów. Jakże mocno skomplikowana musi być ta inwestycja.
Czy zatem pierwszy słuchacz radia Słupsk kwestionujący betonowanie Słupska ma rację czy też drugi który mówi że inaczej się nie da? następne przyklady w tym wpisie pozwolą wyrobić sobie pogląd na te sprawę.
Wpis nie zakończony – będzie rozbudowany o kolejne przykłady inwestowania w infrastrukturę drogową w Słupską z udziałem środków europejskich,
ciąg dalszy – realizacja projektu “Bulwary Słiupskie” – beton, beton, beton retrospekcja fotograficzna ciągu dalszego betonowania – a zostało jeszcze sporo terenu do zabetnowania.
Czy można powiedzieć że o betonowaniu Słupska nie ma mowy? – moim zdaniem to typowe betonowanie w stosunku do dotychczasowej architektury. Zobaczcie sami









