
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku odpowiada na zastrzeżenia w sprawie Rządowej Obwodnicy Kobylnica -Słupsk po spotkaniu konsultacyjnym z mieszkańcami gminy Słupsk, miasta Słupska i gminy Kobylnica. Poniżej wniosek do GDDKiA i odpowiedz. Także linki do moich wpisach na blogu w tej sprawie.
Wniosek do GDDKiA w Gdańsku

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku
Siemianice dnia 25.11.2021
Do GDDKiA zlozylem w dniu 18.06.2021 roku pocztą elektroniczna (potwierdzenie niżej) zastrzeżenia i wnioski w sprawie obwodnicy Słupsk – Kobylnica .
Zgodnie z przepisami KPA oraz zgodnie z trybem udzielania odpwoiedzi na zgłoszone wnioski jako bezpośfrenio zaiunteresowany mieszakniec ale także jako prowadzący tematycznego bloga bezpiecznienadrogach.pl oczekiwalem na udzielenie odpowiedzi na zawarte w pismie wnioski i zastzreżenia.
Do dnia dzisiejszego nie otrzymalem żadnej informacji jako odpoiwedzi na moje wystapienie,.
Powolując sie na pzrepisy obowiązujacego prawa KPA i przepisow o trybie konsultacji a także na podsatwie ustawy o dostepie do informacji publicznej -proszę o udzielenie mi odpowedzi naa złozony zgodnie z procedura i w wyznaczonym terminie wniosek. Dla przypomnienia w zalalczniku dołączam ten wniosek z prośbą o pilne udzielenie odpoiwiedzi na zgłoszone w nim zastrzeżenia i uwagi
Zbigniew Wiczkowski ul Akacjowa 22 76-200 Siemianice
_______________________________________________________________________________________________________________

Odpowiedz na wniosek
Szanowny Panie,
Odpowiadając na wiadomość mail z dnia 25 listopada br. w przedmiocie projektowanej Obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21, informuję co następuje.
Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: „KPA”) w Rozdziale 1 wskazuje zakres obowiązywania przedmiotowego aktu prawnego. Reguluje w szczególności zasady prowadzenia postępowań administracyjnych przez organy administracji publicznej.
W przedmiotowej sprawie – przygotowania inwestycji polegającej na budowie Obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21 nie jest prowadzone obecnie, jak również nie było dotąd prowadzone, jakiekolwiek postępowanie administracyjne.
Wobec powyższego ustawa KPA nie ma zastosowania do uwag i zastrzeżeń składanych w ramach opiniowania przez społeczność lokalną oraz władze samorządowe rozwiązań projektowy2ch przedmiotowej obwodnicy.
Podczas spotkań informacyjnych przeprowadzonych w czerwcu i we wrześniu br. informowaliśmy uczestników, że nie będziemy udzielać indywidualnych odpowiedzi na zgłoszone opinie.
Wskazaliśmy, że wszystkie zgłoszone opinie przeanalizujemy i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione.
Niemniej jednak, wobec jednoznacznego żądania postawionego obecnie przez Pana o ustosunkowanie się przez GDDKiA do Pana zastrzeżeń z 18 czerwca br., niniejszym przedstawiam wyjaśnienia.
Zastrzeżenie nr 1
Przyjęta nazwa inwestycji jest prawidłowa.
Planowana obwodnica umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego poruszającego się obecnie drogą krajową nr 21 (nie mającego celu podróży w m. Słupsku czy miejsc. Kobylnica) z obszarów tego miasta i miejscowości.
Wobec powyższego nazwa przedsięwzięcia nie ulegnie zmianie.
Zastrzeżenie nr 2
Oddział w Gdańsku GDDKiA uwzględnił liczne wnioski mieszkańców i władz samorządowych, które wpłynęły po czerwcowych spotkaniach informacyjnych, i odsunął wariant wschodni planowanej obwodnicy od miejsc. Siemianice (w szczególności od terenów przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe). Skorygowany wariant wschodni został zaprezentowany opinii publicznej we wrześniu br.
Zastrzeżenie nr 3
Warianty z korytarza zachodniego oraz wariant wschodni zostaną poddane szczegółowej analizie w ramach wykonywanej dokumentacji projektowej.
Na tym etapie zostanie opracowana tzw. analiza wielokryterialna, która określi wariant najbardziej optymalny, który powinien zostać wskazany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowej inwestycji. Analiza wielokryterialna będzie brać pod uwagę liczne kryteria – techniczne, społeczne, środowiskowe, ruchowe i ekonomiczne.
Wobec faktu, iż prace projektowe w ramach etapu I STEŚ-R nie zostały jeszcze zakończone (nie powstała dotąd ww. analiza wielokryterialna), nie sposób obecnie wypowiedzieć się, który z korytarzy (zachodni czy wschodni) jest najkorzystniejszy.
Zastrzeżenie nr 4
Odpowiedź analogicznie jak w przypadku Zastrzeżenia nr 1.
Zastrzeżenie nr 5
Zastrzeżenie nie jest kierowane do GDDKiA, lecz do Wójta Gminy Słupsk.

czytaj także wcześniejszą korespondencję w tej sprawie na moim blogu: linki
poniżej
Stanowiska gminy Słupsk w pisamch po protestach i konsultacjaccj z mieszkańcami




_____________________________________________________________________________________________________________________

