PKS Słupsk od 2002 roku do stanu 2022 r (okrągła 20 rocznica – Wojewodą Pomorskim został Jan Ryszard Kurylczyk a Wiceministrem Infrastruktury – były Prezydent Słupska Jerzy Mazurek który postawił temu pierwszemu warunek “obsadzenia” PKS Słupsk przez jego kolegę Sylwestra Wojewódzkiego mimo mocnej pozycji pks Słupsk z dotychczasowym menadżerem w skali kraju.

Nowe rozdania partyjno koleżeńskie w władzy w kadencji parlamentarnej i Rządowej 2001 – 2005 zmierzały do wykazania nieuzasadnionego monopolu PKS i blokowania tworzenia firm konkurencyjnych w przewozach pasażerskich w warunkach gospodarki rynkowej co miało moim zdaniem prowadzić i faktycznie prowadziło do powolnej likwidacji przwoźnika PKS Słupsk na rzecz prywatnych podmiotów przewozowych .

Redaktor Marcin Kamiński 9 listopada 2004 roku postawił na portalu społecznościowym Słupsk – nasze miasto we wpisie pt. BIZNESIK NA BOKU – poniższe pytanie.

Co Sylwester Wojewódzki, były szef słupskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej, ma wspólnego z nowo powstałą, konkurencyjną dla PKS, firmą przewozową Nord Express?

Zacytował też odpowiedź Sylwestra Wojewódzkiego.

Proszę mnie nie łączyć z tą firmą, bo nie ma żadnego powodu, żeby to robić – podkreśla Wojewódzki

Po latach ówczesny Prezes nowej prywatnej firmy przewozowej – walczący z PKS Słupsk (także w procesach sadowych) tym samym osłabiający ekonomicznie pozycję tej firmy – dziś ponownie na czele PKS Słupsk w roli walczącego o przetrwanie tej firmy za pieniądze nowego właściciela Starosty Powiatowego i z wsparciem Rządowym zainicjowanym przez Posła RP – rzecznika prasowego Rządu. Wtedy od 2002 roku właścicielskie układy rodzinne -koleżeńskie zmieszane pomiedzy PKS Słupsk (w tle MZK Słupsk )z firmą prywatną powstałą w roku 2004 powodowały pojawianie się w środkach przekazu podejrzenie o czystość intencji firmy prywatnej wobec oskarżanych o monopol i tłumienie konkurencji firm PKS i MZK.

Inforrmacja TVP Gdańsk red. Rafała Ostrowskiego z dnia 17.02.2022 o próbie utworzenia miejskiej komercyjnej linii w Słupsku przez prywatny podmiot przewozowy (w 2020 roku podobny przypadek) z podejrzeniem niezdrowego układu władzy lokalnej z firmą przewozową w tym zakresie wcale daleko nie odbiega od sytuacji PKS od końca roku 2002 kiedy kierownikiem w firmie PKS był obecny Prezes PKS (panaceum na reanimację PKS). Czy ewentualna próba aneksji ziem gminy Słupsk przez miasto Słupsk – to dla PKS Słupsk (z siedzibą poza Słupskiem) zapowiedż ponownego osłabienia firmy PKS? A może do likwidacji tej firmy poprzez likwidację przewozów w przejętych sołectwach i uruchomienie w nich obiecanej komunikacji miejskiej ? Moim zdaniem podobieństw jest sporo. Szczegóły w tym zakresie już w opracowaniu redakcyjnym na moim blogu i do publikacji na stronach niniejszego bloga i portalu FB wkrótce

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-4.png

.

Możliwość komentowania PKS Słupsk od 2002 roku do stanu 2022 r (okrągła 20 rocznica – Wojewodą Pomorskim został Jan Ryszard Kurylczyk a Wiceministrem Infrastruktury – były Prezydent Słupska Jerzy Mazurek który postawił temu pierwszemu warunek “obsadzenia” PKS Słupsk przez jego kolegę Sylwestra Wojewódzkiego mimo mocnej pozycji pks Słupsk z dotychczasowym menadżerem w skali kraju. została wyłączona